MobilTelefonické screeningy při výběru pracovníků

Znáte pojem „telefonický screening“? My bychom Vám jej rádi blíže představili. Stručně řečeno lze říci, že se jedná o krátké, většinou strukturované, telefonické popovídání personalisty s uchazečem o zaměstnání ještě před případným osobním pohovorem. Teprve poté, co uchazeč touto cca 10minutovou telefonickou „zkouškou“ projde, dostane pozvání na pohovor.

Způsob předvýběru pracovníků s využitím telefonických screeningů s sebou přináší řadu výhod pro obě strany, tedy jak pro kandidáta, tak pro personalistu. Hlavní výhodou je úspora času. Kandidát má totiž skvělou příležitost zjistit o pracovním místě, o které se uchází, více informací než je uvedeno v inzerátu a udělat si tak obrázek, zda je pro něho dané místo tím pravým. Pokud kandidát již po telefonu zjistí, že se některé skutečnosti neslučují s jeho představami, nemusí vážit cestu na pohovor. Telefonický screening ušetří čas samozřejmě i personalistovi na druhém konci telefonu. Personalista má možnost posoudit, jak daný uchazeč působí na první dojem, jaké má vyjadřovací schopnosti, jak je pohotový a připravený, zda ihned po zavolání ví, o jakou firmu a pozici se jedná, případně si může od kandidáta vyžádat doplňující informace k jeho CV. Na základě toho všeho zvažuje, zda se daný kandidát pro pozici hodí a jestli je efektivní s ním pokračovat v jednání a pozvat jej k osobnímu pohovoru.

Personalisté by měli mít pro telefonické screeningy předem stanovených 5-10 otázek a cíl, co chtějí od uchazečů zjistit a jaké informace si doplnit. Důležité je ověřit si s uchazečem, že má pro telefonický rozhovor právě v tu chvíli dost času a soukromí a pokud ne, domluvit se, kdy jindy se s ním lze spojit. Můžeme také doporučit telefonické screeningy vedené přes Skype, které umožní vidět se s uchazečem prostřednictvím web kamery. Obě strany si tak o sobě mohou doplnit „obrázek“.

Pro případ, že se s telefonickými screeningy setkáte v praxi jako uchazeč o práci, Vám přinášíme několik tipů. Tyto tipy zároveň poslouží i personalistům, aby věděli, co mají u uchazečů při telefonátu sledovat:

  • Zvedejte telefon i číslům, která neznáte – obzvlášť pokud se v danou dobu ucházíte o zaměstnání a rozeslali jste své CV na více pracovních nabídek
  • Reagujte na zmeškané hovory a ozývejte se zpět
  • Při zvednutí telefonu se vždy představte svým jménem
  • Veďte si přehled o tom, na které pozice v jakých firmách jste reagovali a kdy, abyste při případném zatelefonování personalistou byli v obraze
  • Buďte připraveni zareagovat vstřícně a hledat spolu s personalistou cestu k vzájemné domluvě dalších kroků

My v ETON Business Consulting telefonické screeningy pravidelně a velice rádi využíváme. Jelikož se zaměřujeme na vyhledávání a výběr především obchodních a obchodně-manažerských pozic, velice často se stává, že nehledáme kandidáty pouze pro Prahu, ale po celé ČR. Pohovory však i tak často probíhají v Praze. Díky telefonickým screeningům můžeme často ušetřit kandidátům spoustu cestování.

Celý náš výběrový proces je velice detailní a několikakolový – po samotném telefonickém screeningu následuje pozvání k osobnímu pohovoru pro zajímavé kandidáty, a celý výběrový proces zpravidla zakončujeme Assessment Centrem. Jak se nám v ETON Business Consulting celý tento proces daří, si přečtěte v referencích od našich klientů, kterým jsme pomohli najít nové kolegy do obchodního týmu.

Chcete i vy pomoci s výběrem kvalitních pracovníků? Obraťte se na nás.