P1230931_web_smallKdo není na Linked-in jako by nebyl

V tomto článku Vám přinášíme praktické postřehy o profesní sociální síti Linked-in. Linked-in se stejně jako Facebook a Twitter řadí mezi nejznámější a nejvyužívanější sociální sítě. V čem se liší? Twitter je plný krátkých zpráv z různých zdrojů, které si sami volíme a můžeme je libovolně sledovat. Facebook byl vytvořen spíše za účelem propojení se s přáteli a rodinou (i když ho již lze také využívat na komerční bázi). Linked-in [čteme linktin] je profesní sociální síť zaměřená především na budování profesních kontaktů a diskutování pracovních zájmů.

V současné době má svůj profil na Linked-inu čím dál tím více lidí i firem, co jim to přináší?

  • Jednotlivcům slouží profil na Linked-inu jako prezentace a zároveň CV on-line. Proto všem vřele doporučujeme zapracovat na podrobném vyplnění nebo vylepšení svého profilu.
  • Firmám prezentace na Linked-inu umožňuje budovat brand, oslovit zdarma široký okruh lidí s informací o novinkách, a je pro ně nástrojem personálního marketingu.
  • Pro personalisty nebo manažery (pokud se na Linked-inu orientují) představuje tato síť zdroj potenciálních uchazečů pro nejrůznější pozice.

Přinášíme Vám několik praktických tipů, co na Linked-inu neopomenout z pohledu jednotlivce, firmy i personalisty.

Pokud jako jednotlivec hledáte práci nebo nové kontakty, pečlivě vyplněný profil na Linked-inu Vám může pomoci. Zamyslete se nad tím, jak Vás může personalista najít. Uveďte ve svém profilu klíčová slova, podle kterých budete snadněji dohledatelní, vyplňte obor, ve kterém působíte, lokalitu a pracovní pozice. Nezapomeňte uvést také své aktuální kontaktní údaje. Prezentujte se také vhodnou fotografií a obrázkem v pozadí, který Vás charakterizuje. Linked-in slouží jako CV online, nebojte se proto rozepsat celou praxi, vzdělání, absolvované kurzy a školení. U jazykových dovedností nezapomeňte zvolit úroveň. Čím více informací budete mít na svém profilu, tím „silnější“ budete mít profil a tím častěji se budete objevovat ve výsledcích vyhledávání na předních pozicích, což Vám může otevřít cestu k novým příležitostem.

Zastupujete-li firmu, která chce být vidět na Linked-inu, máte před sebou důležitý úkol vytvořit a spravovat Váš firemní profil. Stejně jako u profilů jednotlivých uživatelů, i firemní profil by měl být podrobně vyplněn vč. obrázku loga a dalších vizuálních prvků. Důležité je, abyste na firemní profil na Linked-inu dávali zajímavosti a aktuality z dění kolem Vaší společnosti. Tím napomůžete získání nových „followers“, což jsou pro Vás zároveň potenciální noví zaměstnanci nebo firemní partneři. Další možností je vytvoření firemní diskusní skupiny, a to v případě, že máte nějaká témata, u kterých vzbudíte zájem diskutujících přispěvatelů. Důležité je, aby jak firemní profil, tak skupina „žily“.

Pokud jste v roli personalisty a potřebujete efektivně najít vhodné kandidáty na volnou pozici nebo manažera, který hledá nové lidi do svého týmu, představuje pro Vás Linked-in i ve své neplacené verzi téměř neomezený zdroj životopisů. Většina lidí s profilem na Linked-inu však nejsou aktivně hledající kandidáti. Je tedy vhodné zamyslet se nad správnou formou oslovení. Dále byste se měli zamyslet nad tím, jaká slova využít při vyhledávání. Určitě zkoušejte i zkratky pozic, synonyma, zacílení hledání podle lokality a využití vyhledávacích operátorů AND, OR a NOT i uvozovek pro ustálená spojení.

I my v ETON Business Consulting Linked-in často využíváme, máme svou firemní stránku i diskusní skupinu, kam dáváme vědět o novinkách, nových pozicích, které obsazujeme, i o dalším dění kolem nás. Pro ty, které Linked-in zajímá a chtějí se o jeho praktickém využití dozvědět více, pořádáme  Otevřenou diskusní obchodní snídani: Linked-in 23. října 2015, kde probereme, jak kdo Linked-in ve firmách využívá pro hledání nových lidí do týmu i pro business networking, a co komu funguje. Přihlášení je možné zde. Dále pořádáme praktické interaktivní Školení na Linked-in, na kterém si účastníci mají možnost sami vylepšit své osobní i firemní profily dle námi poskytnuté zpětné vazby a naučit se s Linked-inem systematicky pracovat.

Pokud se s námi chcete potkat na některé z našich snídaní nebo seminářů anebo potřebujete do svého týmu od nás najít prostřednictvím sociálních sítí nové šikovné lidi, kteří sami aktivně práci nehledají, jsou však otevřeni novým příležitostem, neváhejte se na nás obrátit.