Jak obchodovat efektivně

Schopnost navazovat kontakty a budovat důvěryhodný vztah je nejčastěji postrádanou kompetencí u dnešních obchodních zástupců. Vyplývá to z výsledků průzkumu realizovaného naší společností v uplynulém půlroce. Obdobně se vyjadřuje i Nicholas Boothman ve své knize How to Connect in Business in 90 Seconds or Less. Tvrdí, že dovednosti spojené s navazováním kontaktů ovlivňují obchodní a finanční úspěch dokonce z 85 %.

Jak se ptát při výběrovém rozhovoru efektivně

Hledáte nového člena týmu a potřebujete mít představu, jak se mu povede? Zapomeňte na ohrané otázky typu „Jaké jsou vaše silné stránky?“! Pokud si chcete udělat obrázek o kompetentnosti a relevantnosti kandidáta pro danou pozici, můžete využít např. metodu behaviorálního dotazování.

Jak získat a udržet nové obchodníky

Společnosti vynakládají nemalé zdroje na vybudování stabilního obchodního týmu, přesto nebývají vždy s výsledkem spokojené. Jedna z možných příčin neúspěchu může být v nastavení systému získávání a zapracování nových obchodníků. Přitom často stačí i minimální změny a výsledek komplexně pojatého náborového procesu může být překvapující.

Proč jsou někteří obchodníci úspěšnější než jiní?

Finanční úspěch jednotlivce ovlivňují z 15 % jeho znalosti a dovednosti. Z 85 % jeho schopnost navazovat kontakty s ostatními. To tvrdí Nicholas Boothman ve své knize How to Connect in Business in 90 Seconds or Less. Lze s tímto tvrzením souhlasit?